Tuesday 3 December 2013

Omega Guard Shaklee Meningkatkan IQ Kanak-Kanak

Assalamualaikum dan selamat pagi semua,

Hari ini di pagi yang indah, nak share about kebaikan OMEGA GUARD..ada yang mengatakan pemakanan OMEGA GUARD ketika hamil boleh menyebabkan bayi menjadi besar. Ooohhh...sungguh tak logik ok. Cuba bagi sket dalil yang membuktikan perkara itu. Setelah sedikit research dibuat dan mendapat informasi tepat daripada seorang doktor bertauliah, di sini dikongsikan serba sedikit tentang apa yang kaum Yahudi amalkan ketika wanita mereka hamil.

Rasanya kita semua pun tahu kaum Yahudi memang terkenal dengan kebijaksaan dan kepandaian mereka berniaga. Tengok sahajalah syarikat-syarikat besar tak kiralah sektor makanan, pakaian mahupun pengeluar utama rokok memang dipelopori oleh mereka. Namun sayangnya Allah melaknat mereka kerana ketakburan dan kejahatan mereka. Sedarkah mereka kepandaian mereka juga di atas keizinan Allah.

Namun, apa yang menarik minat daripada pembacaan lydia, apa yang wanita hamil kaum Yahudi amalkan sepanjang mereka hamil demi memastikan anak yang dilahirkan itu sempurna daripada segi IQ dan fizikal. di bawah ini antara perkara-perkara yang mereka lakukan apabila mendapati diri mereka hamil.

  • Apabila tahu sahaja isteri mereka hamil, suami kaum Yahudi mula membelikan buku matematik dan membuat penyelesaian matematik secara bersama-sama. Ini demi memastikan sel-sel otak bayi mereka turut bertindakbalas dan aktif. 
  • Si isteri tidak memikirkan perkara-perkara negatif kerana dibimbangi ejen2 negatif akan ditransferkan kepada baby. Sama seperti latihan matematik tadi, segala apa yang difikir akan membentuk pemikiran baby. Jika kita sentiasa positif, in shaa Allah anak yang bakal lahir juga sentiasa ceria. Tidaklah asyik meragam dan jadi sad baby..
  • Amalkan pemakanan seimbang dan elakkan makanan berkolestrol tinggi, makanan segera. Paling mereka suka amalkan ialah kurma, badam, kekacang dan salad. Mereka juga digalakkan mengambil roti
  • Sememangnya mengamalkan pengambilan minyak ikan. Kerana menurut mereka, minyak ikan paling tinggi kandunagn omega 3, DHA dan EPA yang membantu meningkatkan kebijaksanaan dan peningkatan IQ bayi. Minyak ikan Shaklee dikenali sebagai Omega Guard. Yang masayarakat kita pulak cakap wanita yang makan omega boleh sebabkan bayi besar. Padanlah masyarakat kita sekarang daya fikir mereka terlalu lemah. Pantang larang yang bukan-bukan diikuti. Perkara yang boleh membawa kebaikan kepada janin tak mahu diikuti.
  • Melarang keras pemakanan kepala ikan kerana menurut kajian saintis, bahagian kepala ikan mempunyai gabungan beberapa jenis bahan kimia yang boleh merencatkan sel-sel dan saraf otak. yang kita pulak glemer kari kepala ikan...haiishh...
  • Kaum Yahudi membenci golongan perokok dan ia sesuatu yang sangat pelik/janggal jika kaum mereka merokok walaupun kaum mereka adalah pengeluar tembakau terbesar. Pada mereka, merokok langsung tiada membawa faedah dan hanya akan melahirkan generasi cacat otak. Bagusnya la kan...
  • Suka bermain muzik dan mendengar muzik kerana memahami nota2 muzik juga mampu meningkatkan  daya fikir serta IQ bayi. Dalam kes kita sebagai orang Islam, kita boleh mengaji dan mendengar alunan zikir serta nasyid. Itu juga dikatakan sebagai alunan muzik yang mampu menggerakkan sel-sel otak bayi.
  • Suka meminum susu untuk pembinaan tulang serta otot-otot bayi agar kuat dan sempurna. Ada ibu yang tak boleh minum susu. Boleh consult dengan lydia ye bagaimana caranya.


Memanglah kaum Yahudi ni dilaknat Allah sehingga kiamat, namun apa salahnya jika kita mengambil apa yang baik dari mereka. Kejahatan dan kezaliman mereka tak usahlah kita ikut kerana kita ada al Quran, hadith dan sunnah sebagai pegangan.

Wahai ibu hamil, amalkanlah yang baik-baik agar anak yang bakal memimpin negara bukan sahaja bijak dari segi pelajaran tetapi juga akhlak. Dah banyak kes di malaysia, dilahirkan sebagai seorang genius tetapi akhlah Subhanallah..pergi ke negara Mat salleh, terus lupa diri. Bukan orang-orang seperti ini yang kita mahukan. Sebab itu, di samping amalkan pemakanan yang sihat, al Quran jangan ditinggalkan sepanjang hamil. 

Pada yang dah pun ada bersalin, jangan pernah rasa terlambat. Jika anada ibu menyusu, anda boleh transferkan segala kebaikan minyak ikan kepada bayi melalui susu anda. Jika anda sudah pun melewatai fasa penyusuan, boleh sahaja berikan sebiji sehari kepada anak anda. Mulakan dari sekarang pengambilan Minyak ikan. Sangat banyak khasiatnya. 

Dan mengenai minyak ikan tu, pilihlah yang yang tinggi kandungan Omega 3, DHA & EPA. Jangan berkira mengenai duit untuk supplement IQ anak sedangkan pakaian harga ratusan tak pulak tak pulak berkira. Dan yang paling penting, jangan ambil minyak HATI ikan (liver oil)--->>yup,yup..harganya murah tapi tahukah korang HATI ikan tempat berkumpul segala toksik.. Fikir-fikirkan saudara sebangsa dan seislamku....



No comments:

Post a Comment